Ένα ξεχωριστό εκπαιδευτικό ταξίδι, γεμάτο εικόνες, εμπειρίες και βιωματική μάθηση, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού μέσα από δύο διαφορετικές, αλλά εξίσου σημαντικές δράσεις του ΚΠΕ Βιστωνίδας: μία στην καρδιά της Παλιάς Πόλης της Ξάνθης και μία στο περιαστικό της δάσος.
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης ξεκίνησαν ένα μικρό ταξίδι στον χρόνο μέσα από το πρόγραμμα «Ο θησαυρός της παλιάς πόλης». Με πυξίδα στο χέρι και οδηγό τα στοιχεία του παιχνιδιού, ακολούθησαν μια διαδρομή γεμάτη ιστορίες και μυστικά. Πρώτη τους στάση ήταν το χάνι του Μωυσή, του πλουσιότερου εμπόρου καπνού της εποχής. Εκεί, μπήκαν στο σπίτι του — το σημερινό παλιό δημαρχείο — και το εξερεύνησαν σαν πραγματικοί μικροί ιστορικοί. Έπειτα κατευθύνθηκαν στη βρύση του 1875, του Νεκτάριου, όπου συζήτησαν για τη σπουδαιότητα του νερού και πόσο καθοριστικό ήταν για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
Η βόλτα συνεχίστηκε προς τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, την πιο παλιά εκκλησία της πόλης, και στη συνέχεια προς το σπίτι του Μάνου Χατζιδάκι. Εκεί, τα παιδιά είχαν την ξεχωριστή εμπειρία να αγγίξουν τα πλήκτρα του πιάνου και να απολαύσουν τη μελωδία. Τέλος, περπατώντας μέσα στα γραφικά σοκάκια της Παλιάς Πόλης και ενθουσιασμένοι με όσα είχαν μάθει, κατευθύνθηκαν προς το Λημείο για χαλάρωση και παιχνίδι.

Παράλληλα οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ανιχνεύοντας το περιαστικό δάσος της Ξάνθης», με στόχο να έρθουν σε άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον της περιοχής μας. Κατά τη διάρκεια της δράσης, περπάτησαν στα μονοπάτια του δάσους, παρατήρησαν την πλούσια χλωρίδα και πανίδα, έμαθαν για τα είδη των δέντρων που ευδοκιμούν στην περιοχή και γνώρισαν βασικές αρχές προστασίας του οικοσυστήματος.
Μέσα από μικρές δραστηριότητες πεδίου και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη σημασία του δάσους ως ζωντανού οργανισμού που προσφέρει οξυγόνο, σκίαση, καταφύγιο για πολλά είδη ζώων και χώρους αναψυχής για τον άνθρωπο. Παράλληλα, καλλιεργήθηκε η οικολογική τους συνείδηση και ενισχύθηκε η σχέση τους με το φυσικό περιβάλλον της Ξάνθης.

Και οι δύο δράσεις αποτέλεσαν πολύτιμες εμπειρίες μάθησης, συνδυάζοντας τη γνώση με την εξερεύνηση, τη συνεργασία και τον ενθουσιασμό. Οι μαθητές γύρισαν γεμάτοι εικόνες, νέες πληροφορίες και, το σημαντικότερο, αγάπη για την ιστορία και τη φύση του τόπου τους.

